Probiotiki

Probiotiki so vsi živi organizmi (bakterije in kvasovke), ki – v kolikor so zaužiti v zadostni količini – pomagajo pri uravnavanju ravnovesja v črevesni mikrobioti imenovani tudi črevesna flora ter ga s tem ohranjanjo zdravega. Probiotiki tako pomagajo pri presnavljanju hrane, sintezi vitaminov, aminokislin in kratkoverižnih maščobnih kislin, spodbujajo peristaltiko, odstranjujejo toksine iz telesa ter podpirajo razvoj in delovanje našega imunskega sistema.

Probiotiki – kje jih je mogoče najti?

Probiotiki so naravno prisotni v človeškem prebavnem traktu, nahajajo pa se tudi v nekateri hrani (sploh v fermentiranih mlečnih izdelkih, kot so kislo mleko, probiotični jogurti, fermentirani mlečni napitki, kefir, skuta, sveži siri, ipd.) in prehranskih dopolnilih. Prednost jemanja probiotikov v obliki prehranskih dopolnil je ta, da z njimi v organizem naenkrat vnesemo več milijonov bakterijskih kultur. A, ker je njihovo delovanje specifično, je pomembno, da vemo, katere probiotike vnašamo v telo, saj nobena od probiotičnih kultur ni tako splošno učinkovita, da bi lahko preprečevala in zdravila kar vse bolezni hkrati. Probiotični sevi, ki imajo dokazano učinkovitost pri nekaterih boleznih, so tako pogosto povsem neučinkoviti pri drugih. Nadalje je pomembno, da zaužijemo take probiotike, ki so na poti do črevesja sposobni preživeti neugodne pogoje, ki jih zanje predstavlja želodčna kislina. Bakterijske kulture, ki to pot preživijo, nato naselijo črevesno sluznico, kjer sodelujejo pri prebavi zaužite hrane, tekmujejo za prostor in hranila z zdravju škodljivi bakterijami ter proizvajajo različne protimikrobne snovi, ki slednje tudi uničujejo.

Kako izbrati prave probiotike?

V normalnem človeškem prebavnem traktu se nahaja okrog 400 različnih tipov probiotičnih bakterij in kvasovk. Za vsako od njih pa je značilno specifično delovanje. Vzdrževanje večjega števila dobrih bakterij in nizkega števila slabih, je zato bistveno, če želimo ostati zdravi. Pa vendar, zaradi enormnega števila bakterij, ki se nahajajo v našem prebavnem traktu, je lahko izbira ustreznega probiotika pravi podvig. Kako torej sploh izbrati prave? Na kaj sploh moramo biti pozorni?

V prvi vrsti je pomembno, da izberemo probiotike s pravimi vrstami sevov in dovolj velikim številom kolonijskih enot bakterij. Nadalje pa je pomembno, da izberemo tudi probiotike, ki vsebujejo prebiotike. Slednji namreč pospešujejo rast ali aktivnost koristnih mikroorganizmov, kot so na primer mlečnokislinske bakterije.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail